تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

نکات مهم تبلیغات اینترنتی

نکات اساسی در مورد تبلیغات اینترنتی که در کسب و کارها کارساز خواهد بود.

گسترش فضاهای اینترنتی و مجازی ، بستر مناسبی برای فعالیتهای مختلف در کسب و کارها و مشاغل ایجاد کرده است. یکی از فعالیتهای مهم در هر کسب و کاری “تبلیغات” می باشد. بنابراین ، استفاده از فضاهای اینترنتی و مجازی در تبلیغات غیر قابل اجتناب بوده و تمامی صاحبان مشاغل و کسب و کارها برای تبلیغات وسیع و دسترسی عموم مردم بدان باید از فضاهای مجازی و اینترنتی بهره ببرند. بر همین اساس لازم است شرکتها ، سازمانها ، افراد و مشاغل مختلف ، نکاتی ضروری و مهم که جهت تبلیغ های اینترنتی مؤثر است را مد نظر قرار داده و رعایت کنند. در این مقاله سعی شده است به این نکات مهم اشاره می شود.

یک) انتخاب روشهای متنوع تبلیغاتی

سعی کنید از روشهای متنوع و مختلفی در تبلیغات اینترنتی استفاده کنید و فقط به یک روش از آن اکتفا نکنید. برای مثال می توان از روشهای ارسال ایمیل ، استفاده از وب سایتهای تبلیغاتی ، استفاده از تابلوهای تبلیغاتی اینترنتی در صفحات مختلف نام برد. یکی از موارد مهم این است که توجه داشته باشید تنها از یک روش استفاده نکرده و از راههای مختلف بهره ببرید تا هزینه و سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات نتیجه مطلوبی داشته باشد.

 دو) استفاده از صفحات اینترنتی متناسب

ممکن است برخی شرکتها و مشاغل دچار این اشتباه شوند که تبلیغهای خود را در صفحاتی که ارتباطی به موضوعات آنها ندارد و یا حتی زمینه فعالیتهای متفاوتی دارند درج کنند و در نتیجه تعداد بازدید کننده ها و مخاطبان اندکی را جذب کنند. معمولاً این اشتباه به این دلیل رخ می دهد که صاحبان برخی مشاغل و کسب و کارها به امید اینکه میزان بازدید کنندگان بیشتری داشته باشند در صفحاتی که طرفداران و بازیدکنندگان بیشتری دارد تبلیغ می کنند ، در صفحاتی مانند: صفحات خبری ، سایتهای مربوط به مقاله های پر خواننده و صفحاتی که جنبه تفریحی دارد این تبلیغها انجام می شود. استفاده از این گونه سایتها ممکن است در لحظه اولی که تبلیغ بر روی سایت قرار می گیرد خوانندگان و بازدید کنندگان زیادی داشته باشد ولی به سرعت میزان بازدید کنندگان آن کاهش می یابد ، در نتیجه هزینه و بودجه صرف شده برای تبلیغات با این گونه اقدامات نادرست از بین می رود.

سه) هماهنگی پیام تبلیغاتی با نوع خدمات و محصولات

یکی از موارد مهم و قابل توجه این است که بین پیام تبلیغاتی شما با نوع خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید همخوانی وجود داشته باشد. این عامل علاوه بر اینکه می تواند در معرفی کالا و خدمات موفق عمل کند و به درستی محصول و خدمات مورد نظر را معرفی کند بلکه از این طریق می تواند اعتماد بیشتر مخاطبان را به دست بیاورد.

چهار) نوآوری و خلاقیت در تبلیغات

از اصول اساسی و مهم این است که نوع تبلیغات ، چه وسیله و شیوه مورد استفاده در تبلیغات چه نوع پیامی که در تبلیغات بدان تأکید می کنید باید نوآورانه و خلاقانه باشد. در این صورت است که می توانید به صورت موفقیت آمیزی با رقیبان خود به رقابت پرداخته و موفقیت خود را تضمین کنید. در صورتی که کار شما تقلید محض و مشابه با رقیبانتان باشد نه تنها به فروش مورد نظر خود دست پیدا نمی کنید و در صحنه رقابت دوام نمی آورید بلکه مخاطبانتان به سمت رقیب شما گرایش پیدا خواهند کرد ؛ زیرا کار آنها جنبه نوآورانه داشته و جذابیت بیشتری دارد و علاوه بر جذابیت ، اعتماد مخاطبان را نیز بیشتر جلب خواهد کرد.

پنج) سنجش میزان موفقیت تبلیغات

سعی کنید پس از اینکه تبلیغ محصولتان را شروع کردید برای اینکه بتوانید در کار خود موفق باشید و با موفقیت به تبلیغات پرداخته و هزینه استفاده شده در این بخش به گزاف مصرف نشود ، به سنجش و ارزیابی میزان اثر گذاری و موفقیت تبلیغات از طریق سنجش واکنش مخاطبان ، مشتریان و کسانی که در معرض این تبلیغات قرار گرفته اند بپردازید تا بتوانید تصمیمات درستی برای ادامه مسیر و اهداف و چشم اندازهای خود داشته باشید.

شش) در نظر گرفتن طیف وسیعی از مخاطبان

سعی کنید زمانی که به تبلیغ کالا و خدمات مورد نظر خود می پردازید طیف وسیع مخاطبان و مشتریان خود را در نظر بگیرید و از پیامها و روشهای تبلیغاتی استفاده کنید که اکثر مشتریان شما به راحتی می توانند بدان دسترسی پیدا کرده و نیازها و تقاضاهای خود را مطرح کنند و به آنها دست پیدا کنند. از این طریق می توانید مشتریان حال حاضر خود را حفظ کرده و مشتریان جدید بیشتری نیز جلب کنید. تبلیغهای شما علاوه بر معرفی کالا که می تواند برای مشتریان جدید مفید باشد ، باید شامل موارد  جدید و مزیتهایی که به تازگی بر محصولات گذشته شما افزوده شده است نیز باشد تا مشتریان قدیمی و ثابت شما در جریان تغییرات و خدمات جدید کالاها و محصولاتتان قرار بگیرند.

هفت) تحلیل ارتباط بین بازدید از وب سایت و فروش

معمولاً صاحبان شرکتها و کسب و کارها یک نگرش اشتباه در خصوص میزان بازدید کنندگان و میزان فروش خود دارند و آن این است که فکر می کنند در صورتی که تعداد بازدید کنندگان زیاد باشد میزان فروش آنها نیز افزایش می یابد در صورتی که ممکن است کاملاً شرایط برعکسی به وجود بیاید. بنابراین بهترین روش این است که بازاریان و صاحبان شرکتها به تجزیه و تحلیل تعداد بازدید کنندگان و مخاطبان خود و میزان فروش کالا بپردازند تا به یافته های مناسبی جهت اینکه تحت چه شرایطی فروش می تواند افزایش پیدا کند برسند.