تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

لینکدین و تبلیغات

لینکدین چیست؟

لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که به صورت تخصصی بر روی فعالیت‌های تجاری و اشتغال محور متمرکز شده است. طبق آخرین آمار منتشر شده (در ماه می ۲۰۱۸؛ مصادف با پانزدهمین سالروز شروع به فعالیت لینکدین) این شرکت بیش از ۵۶۲ میلیون کاربر دارد. کاربران لینکدین می‌توانند پروفایل تخصصی و شغلی خود را ایجاد کنند و یا به عنوان کارفرما در میان کاربران متخصص به دنبال نیروی کار با مشخصات مورد نظر خود باشند و یا از بخش تبلیغات لینکدین، آگهی استخدام خود را منتشر کنند.

تبلیغات در لینکدین برای دستیابی هدفمند به مخاطبان متخصص و همچنین جهت ایجاد کمپین‌های B2B بسیار مؤثر است. همانطور که گفتیم، کاربران لینکدین را افراد متخصص و حرفه‌ای و نیز صاحبان کسب و کارها در حوزه‌های مختلف تشکیل می‌دهند. پس مطمئن باشید که بودجه تبلیغات لینکدین شما صرف آگاه‌سازی و جذب مخاطبان حرفه‌ای می‌شود!

کمپین‌ها و انواع روش‌های تبلیغ در لینکدین

با توجه به هدف شما از تبلیغات در لینکدین، به سه نوع مختلف می‌توانید پیام خود را در اختیار مخاطبان هدف‌تان قرار دهید. پس قبل از شروع به تبلیغ در لینکدین بهتر است هدف خود را از این تبلیغات مشخص کنید. در لینکدین هم همانند تبلیغات در گوگل، بهتر است برای هر هدف یکتای خود کمپین جداگانه‌ای ایجاد کنید.

سه نوع اصلی کمپین‌های لینکدین عبارتند از:

محتوای اسپانسری

با کمک این نوع کمپین تبلیغاتی می‌توانید محتوای خود را تبلیغ کنید و کاربران لینکدین را پس از کلیک به لندینگ پیج خودتان منتقل کنید و یا می‌توانید پست‌های صفحه تجاری لینکدین خود را در معرض دید مخاطبان هدفمند بیشتری قرار دهید. همچنین در آگهی‌های این نوع کمپین می‌توانید دکمه Follow قرار دهید تا تعداد دنبال کنندگان صفحه تجاری خود را افزایش دهید.

Lead Gen Form در لینکدین از امکانات قابل دسترس در این نوع کمپین است که به ایجاد فرم درون تبلیغی به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات مخاطبان هدف خود را اعم از نام، آدرس ایمیل، شماره تماس، شغل، آدرس و اطلاعات دیگری که نیاز دارید (Custom Question) را دریافت کنید. با کمک لید (سرنخی که از مخاطبان دریافت می‌کنید) می‌توانید از طریق کانال‌های تبلیغاتی دیگر مانند ایمیل مارکتینگ و پیامک تبلیغاتی مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

تبلیغات ویدیویی خود را نیز می‌توانید در کمپین‌های محتوایی لینکدین تبلیغ کنید و بازدید آنها را افزایش دهید.

برای اهداف افزایش آگاهی از برند، جمع آوری لید باکیفیت و هدفگیری دقیق مخاطبان بر اساس داده‌های پروفایل آنها می‌توانید کمپین محتوای اسپانسری (Sponsored Content) ایجاد کنید.

پیام اسپانسری

از طریق کمپین پیام اسپانسری (Sponsored InMail) می‌توانید پیام تبلیغاتی خود را به صورت شخصی‌سازی شده (با اشاره به نام و یا نام خانوادگی مخاطب) از طریق بخش پیام‌ها به مخاطبان هدف خود ارسال کنید. پیام تبلیغاتی علاوه بر متن پیام، می‌تواند شامل یک دکمه CTA با متن و لینک دلخواه، متنی به عنوان فوتر و یک عکس ۳۰۰×۲۵۰ پیکسل (که در کنار متن تبلیغاتی نمایش داده می‌شود) باشد.

از تبلیغات پیام اسپانسری می‌توان برای تست A/B استفاده کرد، تا از میان چندین پیام مختلف مناسب‌ترین مورد را بدست آورد. در این نوع کمپین نیز می‌توان از فرم Lead Gen برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بالقوه (Lead) استفاده کرد. با کمک تبلیغات پیام اسپانسری می‌توانید با جذب کاربرانی که بیشترین اهمیت را برای کسب و کار شما دارند، میزان کانورشن (Conversion) بالایی در دسکتاپ و موبایل ایجاد کنید.

تبلیغات متنی

اگر با تبلیغات گوگل آشنایی داشته باشید و یا پیش از این در شبکه‌های اجتماعی دیگری (همچون توییتر و فیسبوک) تبلیغ کرده باشید، احتمالا تبلیغات متنی (Text Ads) لینکدین برایتان آشنا خواهد بود.

برای ایجاد تبلیغ متنی در لینکدین کافی است عنوان ۲۵ کاراکتری، توضیحات ۷۵ کاراکتری، عکس مربعی و صفحه تجاری یا آدرس لندینگ پیج‌تان را وارد کنید. تبلیغات متنی در صفحات مختلف می‌تواند در فوتر، سایدبار و هیدر نمایش داده شود. از ویژگی‌های مهم تبلیغات متنی لینکدین می‌توان به سادگی در ایجاد و دریافت ترافیک و لید باکیفیت اشاره کرد.

تبلیغات لینکدین چه مزایایی دارد؟

لینکدین و تبلیغات آن، ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر شبکه‌های اجتماعی متمایز می‌کند. ۱۲ مزایایی که لینکدین و تبلیغات آن می‌تواند برای کسب و کارتان داشته باشد را لیست کرده‌ایم:

  • فرصت‌های تجاری: تبلیغات لینکدین می‌تواند به شما کمک کند تا به متخصصین و یا افرادی که در حوزه مشترکی با شما فعالیت می‌کنند و جزئی از فرایند تصمیم‌گیری شرکت خود به شمار می‌روند، دسترسی پیدا کنید. این یک فرصت فوق‌العاده برای ارتباط با مخاطبان هدف مشخص و درست است.
  • ارتباط با متخصصین و رهبران حوزه فعالیت‌تان: ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند برای افرادی که در یک حوزه فعالیت می‌کنند، همیشه آسان نیست. با این حال، با تبلیغات لینکدین، این فرایند ساده می‌شود!
  • دریافت تاییدیه و تصدیق و از “ارتباطات” خود: لینکدین گزینه ای را فراهم کرده است که به شما اجازه می‌دهد تا درباره افرادی که با آنها در ارتباط هستید، متن تاییدیه‌ای (Recommend) بنویسید. دریافت تاییدیه از دیگران می‌تواند به ارتقای اعتبار شما کمک کند.
  • نظرات، مذاکرات و تالارهای گفتگو: هزاران گروه تخصصی در لینکدین هستند که در آن بر روی موضوعات مشترک بازار هدف مورد علاقه اعضا بحث می‌شود. شما می‌توانید به عنوان عضوی از این گروه‌ها، از جدیدترین نوآوری‌های مرتبط با حوزه فعالیت یا کسب و کار خود مطلع شوید و خود را به عنوان یک فرد به‌روز و با اطلاع در زمینه تخصص‌تان معرفی کنید.
  • دسترسی به مخاطبان هدفمند: تبلیغات لینکدین برای دستیابی به مشتریان، تماس با ارائه‌دهندگان و استخدام افراد با استعداد جدید برای شرکت شما، می‌تواند بسیار عالی باشد.
  • تبلیغات محصول و یا خدمات‌تان: تبلیغات لینکدین، نمایش محصولات و خدمات شما را به بخشی که به عنوان بازار هدف تعریف کرده‌اید را تسهیل می‌کند.
  • پیگیری بازدید از پروفایل: تبلیغات لینکدین معمولاً باعث ایجاد بازدیدها و تماس‌های مستقیم از طریق پروفایل شما می‌شود. این اقدامات از طریق نرم‌افزار آماری یکپارچه لینکدین قابل پیگیری هستند.
  • شبکه‌سازی و ترافیک: بزرگترین مزیت لینکدین شبکه سازی است. علاوه براین، اگر شما محتوای باکیفیتی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید ترافیک با کیفیتی را به سمت وبسایت یا وبلاگ خود جذب کنید.
  • درج آگهی استخدام: اگرچه سایت‌های زیادی در زمینه استخدام فعالیت می‌کنند و برای جذب نیروی متخصص می‌توانید در این سایت‌ها آگهی درج کنید، با این حال در لینکدین شما می‌توانید پروفایل اشخاصی که مشخصات خاصی دارند را ببینید و با آنها ارتباط برقرار کنید. با وجود امکاناتی که لینکدین در اختیار شما قرار می‌دهد، پیدا کردن کاندیداهای مناسب برای سمت‌های موردنظرتان، با کمک لینکدین بسیار ساده خواهد بود.
  • متخصصانی با چندین تخصص: در لینکدین می‌توانید متخصصانی با تخصص‌های مختلف در حوزه کاری خود پیدا کنید. شما می‌توانید از آنها بیاموزید و همچنین از آنها به عنوان مرجعی برای پیاده‌سازی ایده‌های جدید در راستای ارتقای شرکت خود استفاده کنید.
  • ارتباط در سایر شبکه‌های اجتماعی و یا وبلاگ: لینکدین می‌تواند به عنوان منبعی برای ایجاد ارتباطات جدید استفاده شود. لینکدین را به راحتی می‌توانید با اکانت توییتر و وبسایت خودتان همگام‌سازی کنید.
  • تبلیغات دوره‌ها، سمینارها و کنفرانس‌ها: اگر قرار است که شما یک دوره خاص را ارائه دهید، لینکدین می‌تواند بهترین مکان برای جذب افراد علاقه‌مند به شرکت در آن دوره باشد.

هزینه تبلیغات لینکدین

برخی از شرکت‌هایی که تبلیغات لینکدین را امتحان کرده‌اند (بدون اینکه در مورد نحوه کار آن تخصص کافی داشته باشند) به این نتیجه رسیده‌اند که: تبلیغات لینکدین گران است. اینجا می‌خواهیم جزئیات بیشتری را در مورد هزینه‌های تبلیغات در لینکدین توضیح دهیم. توجه کنید که کلید دستیابی به موفقیت در تبلیغات لینکدین، بهینه‌سازی است.

کمترین هزینه‌ها در تبلیغات لینکدین

  • هزینه روزانه ۱۰ دلار: به ازای هر کمپین
  • هزینه کلی ۱۰ دلار: به ازای هر کمپین
  • کمترین پیشنهاد ۲ دلار: به ازای هر CPC و یا CPM.

این قیمت‌ها چه معنایی برای تبلیغات لینکدین دارند؟ به عبارت دیگر، به این معنا هستند که شما نمی‌توانید بودجه روزانه کمپین خود را کمتر از ۱۰ دلار انتخاب کنید و نمی‌توانید با کمتر از این مبلغ کمپینی ایجادکنید. همینطور حداقل هزینه هر کلیک (CPC) و یا هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش (CPM) برابر با ۲ دلار است.

اگر تبلیغات لینکدین را با دیگر شبکه‌های اجتماعی و یا هزینه تبلیغات در گوگل مقایسه کنیم، ممکن است به نظر گران باشد. اما به یاد داشته باشید که پرداخت هزینه کمتر برای هر کلیک یا نمایش آگهی چندان مهم نیست، بلکه مهم این است که شما یک کمپین موفق داشته باشید که بازگشت سرمایه خوبی داشته باشد و به ازای هزینه ای که پرداخت می‌کنید، سودآوری مناسبی داشته باشید و بتوانید به اهداف تبلیغاتی خود برسید. چطور می‌توان یک کمپین تبلیغاتی موفق در لینکدین داشت؟ بهینه‌سازی حداکثر قیمت پیشنهادی و تمرکز بر روی بودجه تبلیغات می‌تواند به دستیابی شما به نتایج بهتر کمک کند.

قبل از اینکه تبلیغات لینکدین خود را آغاز کنید، ضروری است که این مسئله را تحلیل کنید که آیا تبلیغات لینکدین فرصت مناسبی برای رسیدن به اهداف شرکت‌تان هست یا نه. گرچه کار کردن با پلتفرم‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی چندان آسان نیست، اما اگر تخصص و استراتژی خوبی داشته باشید، نتایج فوق‌العاده‌ای دریافت می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید