تعداد 0 محصول در سبد خرید شما وجود دارد
نتایج در این بخش نمایش داده می شود

افزایش رایگان فالوور اینستاگرام

دارا بودن هدفی مشخص از اصلی‌ترین موارد برای افزایش فالوور اینستاگرام است، برای اینکه از ابتدای کار با استراتژی کامل و معینی پیش ببرید به موارد زیر فکر کنید:

  1. جایگاهی که برای ۱ سال بعدتان مناسب می‌دانید چیست؟
  2. در بهترین حالت، پیج‌تان چه تعداد فالوور باید داشته باشد؟
  3. می‌خواهید مقدار همکاری کاربران‌تان درون پیج‌تان چه میزان و به چه صورت باشد؟
  4. کیفیت لایک‌ها و پیام‌ها به چه صورتی باشند؟

درصورتی‌که از پاسخ این پرسش‌ها باخبر هستید بسیار عالی‌ست؛ ولی چنانچه از پرسش‌های مطرح شده هیچ‌گونه زمینه‌ی فکری‌ای نداشته‌اید مشکلات اصلی‌تان در قسمت داشتن اهداف‌ خواهد بود؛ اگر برای شروع کار اهداف‌تان معلوم باشد، بعد از آن می‌توانید برنامه‌ی راهبردی مطلوبی ترسیم کنید.

مناسب‌ترین راه افزایش فالوورهای رایگان در اینستاگرام

پرسشی که کاربران را جذب مطلب امروز ما کرده‌ است دلیل اینکه صفحه‌ی اینستاگرامی ما کارایی خوبی ندارد؟ علت اینکه صفحات پر کاربر در اینستاگرام بازدید ندارند چیست؟ چرا و چگونه صفحاتی که در اینستاگرام فعال و موفق‌اند کاربران بالایی دارند؟ راه‌حل و علتی وجود دارد که کاربران اطلاعی از آن ندارند؟

می‌خواهم برای‌تان از راه‌حل‌های این موفقیت‌ها بگویم؛ جواب تمام این سوالات و اینکه راه افزودن کاربرهای بی‌هزینه به پیج‌تان چیست تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. امروز می‌خواهیم به شما بیاموزیم که چگونه می‌توانید یک صفحه‌ی موفق و فالوئرهای حقیقی که هم‌زبان شما باشند و فعالیت ‌کنند، داشته باشید؛ افرادی که به صفحه‌‌ی‌تان علاقه داشته و فعال باشند؛ در‌صورتی‌که در پی آموزشی هستید که کامل و جامع درست شما را در این راه یاری کند تا انتها همراه‌مان باشید‌.

در هشت بخش به شما می‌آموزیم که راه‌کار بالا بردن کاربران صفحه‌های اینستاگرام‌تان چیست و چگونه به این موفقیت دست بیابید.

۱: یک راهبرد شیوه و طرح خاص برای خودتان در نظر بگیرید

بالا بردن فالوئرها در اینستاگرام روندی‌ دارد که به آهستگی پیش می‌رود ، در حقیقت هر کاری را اگر از طریق اصولی پیش برویم نیازمند زمان و نیرو است؛ ولی فوایدی دارد که مناسب‌تر و در عین‌حال مطمئن‌ترند و این کار برنامه‌ای راهبردی می‌خواهد.

برنامه‌ی راهبردی به ترسیم مسیری‌ست که نقاطی که در حال حاضر هستند نقاطی مناسب تبدیل می‌گردند و برای این طرح راهبردی می‌بایست:

برنامه‌های عملی برای خودتان بسازید

اکنون که اهداف‌تان معین است به برنامه‌های عملی‌تان بیندیشید، برنامه‌هایی که قادر باشند برای رسیدن به هدف‌های مدنظر شما برسانندتان.

حتماً اکنون از خودتان می‌پرسید: «روی چه اساسی برنامه‌ی خودمان را طراح‌ریزی کنیم؟» به‌هیچ‌وجه نگرانی نداشته باشید! نکاتی را برای‌تان خواهیم گفت که می‌تواند راه‌گشای شما باشد.

شناختن مخاطبان

در ابتدای امر می‌بایست متوجه باشید اشخاصی که به‌عنوان کاربر دارید چه افرادی هستند و چه سلایقی دارند. بد نیست آن‌ها را بر اساس موقعیت‌های جغرافیا؛ سن‌شان؛ جنسیت‌ها و علایق‌شان و همچنین باقی موارد خوب شناسایی کنید.

با شناسایی ذائقه‌ی مخاطب‌ها، شناسایی و تجزیه و تحلیل دقیق‌ خصوصیات و عکس‌العمل‌شان قادرید برنامه‌هایی از روی عمل و هدف‌ طراحی کنید؛ مضاف بر آن‌ها مداوم می‌بایست تلاش داشته باشید پی افرادی بروید که عملاً دوستدار به صفحه‌‌ی‌تان باشند.

شناخت و تجزیه تحلیل رقیبان

مسئله‌ای که شما را در برنامه‌ریزی‌ای که قابل اجرا باشد یاری می‌سازد، واکاوی و تجزیه‌ی جامع و کامل صفحه‌های رقیب‌هاست.

خودتان قادرید بخش‌هایی که در آن ضعیف یا قوی هستند محک بزنید. کدامیک‌ از صفحات دارای فالوئرهای زیادی هستند؟ بالاترین لایک‌ها و پیام‌ها شامل کدامیک از مطالب‌شان می‌گردد؟

براساس تحقیق و واکاوی سنجیده و ریزبینانه داخل صفحه‌ی رقیب‌هایتان به اطلاعات پر ارزش و سودمند بر اساس تجربه‌ی سایرین خواهید رسید؛ برنامه‌ی‌تان به شما کمک کرده و از اشتباه‌هایی که احتمالاً رقیب‌های‌تان دارند بر حذر می‌دارد.

شناخت ارزش‌، هویت‌ها و اعتقادات‌تان

مورد دیگری که راه‌گشای شما در طرحی راهبردی‌ست که منتاسب افکار و نیز اید‌ه‌های‌تان درباره‌ی کارتان است؛ به‌طور یقین شخصاً افکار و ایده‌هایی در پس کارتان هست؛ به‌عنوان مثال یکی از برند‌ها شعاری با این مضمون دارند(…) و افراد در همه جا و در تمام بیلبردهای تبلیعاتی‌ و مطالبی که از سوی آن‌ها نشر داده شده‌ است واضح و یا غیرواضح تأثیرهای شعارهای‌شان رؤیت خواهد شد. چنانچه خواهان واقعیت باشید آنان هویتی مشخص سهم خود کرده‌اند، اصلیتی که به‌عنوان پراهمیت‌ترین ویژگی‌شان مبدل گشته‌اند و مخاطب‌های‌شان هم آن‌ها را بر همان اساس شناسایی می‌کنند.

چه طریقی برای شناساندن خودتان به سایر افراد در نظر گرفته‌اید؟

درصورتی‌که همه‌ی مطالبتان خاص و ویژگی منحصر به‌فردی داشته باشد پیج‌تان از جذابیت بالایی برخوردار می‌گردد و همین مورد شدیداً باعث افزایش فالوئرهای‌تان می‌شود. وجود آرم مخصوص به خودتان سبب می‌گردد شیک‌ترین و حرفه‌ای‌ترین جلوه نمایید. شعاری که از خودتان عنوان می‌دارید گویای این است که اهداف خود را داشته می‌خواهید ماندگار باشید.

نهایتاً هشتگی اختصاصی برای خودتان تعیین نمایید؛ هشتگ‌های اختصاصی جهت معرفی کار و محتوای ارائه شده از سوی‌تان خواهند بود. این‌گونه در خاطر کاربران خود خواهید ماند و به سختی از یادشان خواهید رفت.

واکاوی و تجزیه‌ی طرح‌های راهبردی‌تان

نهایتاً می‌بایست مدام طرح راهبردی‌تان را واکاوی ساخته و مدام می‌بایست به یادتان باشد که چه اندازه از اهدافتان فاصله گرفته و یا چه میزان بهشان رسیده‌اید و اینکه طرح راهبردی‌تان در کدام بخش کارایی داشته و در کدام بخش ثمری نداشته است. مطرح ساختن پرسش‌های صحیح بهترین عملی‌ست که جهت درست پیش رفتن طرح راهبردی خود می‌بایست انجامشان دهید.

۲: در اوقات و ساعاتی که مناسب‌اند مدام مطالب خود را ارائه دهید

پیش‌تر گفته شد، می‌بایست طرح راهبردی برای اینستاگرام برای خودتان طراحی نمایید. انتشار مطلب به‌شکل هر روزه موجب می‌گردد که پیج‌تان در تیررس کاربران‌تان ماندگار گردد؛ در اصل به کاربران پیج‌تان خواهید گفت که پیشه‌ای که در آن فعالیت دارید پویا، در جریان و مدام در حال کار بوده و امکان این مورد که کاربران‌تان به مطالب‌تان از خود عکس‌العمل بروز دهند بسیار خواهد بود؛ مضاف به موضوع عنوان شده پیام‌ها و لایک‌های کاربران‌تان برای دنبال‌کنندگان پیج‌های کاربران‌تان نیز به نمایش در می‌آید، این هم یک سیکل است که سبب می‌‌گردد پیج‌تان به چشم بیاید.

برای گذاشتن مطالب خود ریسک کرده و امتحان کنید. مطالب‌گذاری در زمان‌های متفاوت را هم آزمایش نمایید همچنین نتایج حاصله را واکاوی سازید؛ می‌بایست مخاطب‌های خودتان و نیازهای آن‌ها و رفتاری که دارند شناسایی نمایید. به این ترتیب بر اساس اطلاعاتی که از محتویات مطالب موردپسند و توجه مخاطب‌هایتان کسب کردید روش ارائه‌ی مطالب‌تان کم‌کم جالب ‌خواهد شد.

به یاد داشته باشید آمارها را زیر نظر گرفته و تحلیلشان کرده و طبق فعالیت‌ها استفاده‌ی‌شان نمایید. به عنوان نمونه بر اساس تحقیقات “هافینگتون‌پست” ساعت‌های دو صبح و پنج عصر زمان‌های بهتری جهت نشر مطالب اینستاگرامی‌ست؛ بر اساس این نظریه در ساعات یاد شده نشر مطلب اندک است و ممکن است افراد فراوانی مشغول خواندن مطالب یا تایید (لایک) نمودن و همچنین نگارش پیام‌اند.

۳: انتشار تصاویری جالب با وضوح تصویر بالا

اینستاگرام یک اپلیکیشن تصویری بوده و شما می‌بایست در نظر بگیرید اگر کاربری که مدام در حال گردش در آن است چگونه تصویری موجب مکث و جلب توجه او می‌گردد؟درصورتی‌که شخصاً عکس‌های پیج خود را می‌اندازید به فوت‌وفن این هنر واقف شوید و بهره‌برداری نمایید. موارد بسیاری وجود دارد که قادر خواهید بود جهت بالا بردن وضوح و زیبایی تصاویر خود یاد بیاموزید. برای نمونه شما اطلاع دارید، تصاویری داخل آن اشیاء آبی‌رنگ باشد بیست و چهار درصد بیش از سایر تصاویر تایید (لایک) می‌شود؟ همچنین تصاویری که شصت و پنج_ هشتاد و پنج درصد روشنایی دارند هستند جذاب‌تر می‌باشد؟

در انتشار تصاویر موردنظرتان توجه داشته و برنامه‌های رتوش تصاویر بهره گرفته و تصویرتان را از نظر دیداری جذاب سازید.

تلاش نمایید مطالبی که نشر می‌دهید مرتبط با هم باشند که روایتی با انسجام داشته باشید. به این شکل کاربر تمایل پیدا می‌کند باقی تصاویر شما را نیز از نظر بگذرانند. سعی داشته باشید مارک و شغل‌تان شیوه‌ای در انحصار خود داشته و به آن نامیده شوید. به‌عنوان نمونه… پیج اینستاگرامی “بیسکوئیت‌های گرجی” مطالب جالب و جذابی را به نمایش می‌گذارد؛ درون تمام مطالبش سعی دارند که محصولاتشان به‌شکلی مبتکرانه و جذاب در مرکز نگاه کاربران منتشر شود.

۴: استفاده از استوری‌ها

همه روزه حدوداً صد میلیون فرد در کل جهان استوری‌های اینستاگرامی را به‌کار می‌گیرند؛ در این بخش مطالب‌تان توسط افراد زیادی قابل دیدن هستند زیرا این قسمت در بخش بالای صفحات کاربران رؤیت می‌شود و همین موضوع امکان دیدن آن‌ها به وسیله‌ی کاربران را بیشتر می‌کند. چنانچه فقط ده درصد دنبال‌کنندگان کاربران استوری‌های‌شان را نشر دهند، امکانتان جهت به نمایش گذاشتن استوری‌تان خواهد بود و این یعنی می‌بایست به شکل مداوم و مرتب استوری‌هایتان به‌روز شود که در ردیف ابتدایی حضور داشته باشید. مضاف بر آن، این “شبکه‌ی‌اجتماعی” طراحی‌شان جوری‌ست که مطالب برای کاربران بیشماری قابل نمایش باشد.

۵: جالب و جذاب‌نویسی در بخش کپشن‌‌

کپشن‌های‌تان باید به شکلی نوشته شود که قادر باشد که افراد را به خود جذب کند؛ مطالعه‌اش راحت بوده و همچنین افراد ترغیب به همکاری گردند و برای این امر می‌بایست در اول کار بر مطالب‌ خود نظر بیندازید و متن‌تان هم باید در پیرامون باشد.

کوتاه اما پربار نویسی

متن‌های زیاد و بی‌ربط افراد را دل‌زده می‌سازد. کپشن‌ها تکمیل‌کننده‌ی تصاویرتان هستند؛ پس بگذارید تصاویر هم با با افراد حرف بزنند.

نظر فالوئرها از یادتان نروند

علت اولیه‌ی مطالب از یادتان نرود؛ به‌عنوان مثال، چنانچه محصولات برند خود را داخل عکسی می‌شناسانید، اطلاعات‌دهی‌تان به میزانی باشد که درمورد محصولات‌تان یا طریقه‌ی خریداری آن‌ و تخفیف‌دهی‌‌اش بگویید.

نیاز به ابتکار و شوخ‌طبعی‌ست

تمامی افراد تبلیغ‌های فراوانی را به یاد می‌آورند که ممکن است هرگز از تولیدات شرکت‌های آن‌ها استفاده نکرده باشند؛ اما به دلیل ابتکارد خلاقیت‌شان در شناساندن محصولاتشان، تبلیغاتی که داشته‌اند در خاطره‌ها ماندگار گشته. لازم نبوده و نیست که مدام با حالت جدی افراد را مخاطبتان قرار دهید. طبع‌شوخ‌تان قادر خواهد بود سبب جذب کاربرانتان شود و در نظرشان دوست‌داشتنی گردید.

سوالات خود را مطرح کنید

سنجش نظر کاربران برترین شیوه‌ی همکاری با آن‌هاست. درمورد کم‌ و کاستی‌ها و نیز بخش‌های مثبت کار و پیشه‌ی خود با آن‌ها گفت‌وگو کرده و احتیاجات همچنین خواسته‌های آن‌ها و آنچه به مغزتان خطور می‌کند بپرسید، پاسخ‌شان را دقیق مرور نمایید.

داستان‌گویی

قصه‌ها و داستان‌گویی از قدیم‌الایام یک سرگرمی‌ جهانی بوده است که قادرند شیوه‌ی خاص خود را درون اینستاگرام نیز بیابد. به وسیله‌ی این شیوه قادر خواهید بود کار و پیشه‌ی خودتان را هرچه بیشتر به مخاطبان بشناسانید. به‌طور مثال شما قادرید به شکل چندین استوری‌ای که خواهید گذاشت راوی ابتدا تا انتهای مراحل ساخت محصولی از محصولات خودتان باشید.

۶: استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام

کمک هشتگ‌ها را فراموش نکنید! آن‌ها سبب می‌شوند مطالب شما در معرض دید قرار گیرند؛ اما تاثیر هشتگ‌های شما وقتی خواهد بود که در راستای مطالب منتشر شده‌ی شما باشد. هشتگ‌های بی‌ارتباط به نوعی اسپم محسوب می‌گردد و این درحالی‌ست که هشتگی مناسب ‌قادر است سبب‌ساز به راه افتادن کمپین‌ها و جنبش‌ها شود.

خطای بزرگ این است که با توجه به مطلب قاد شده حالا هر مطلب خود را مملو از هشتگ‌ سازیم تا بازخورد مطلوب‌تری بگیریم؛ توجه داشته باشید که اگر مطالبتان هشتگ‌ فراوان داشته باشد، بخشی از آن‌ها را در پیام‌های خودتان بگذارید؛ آن‌ها همچنان کارایی خودشان را دارند.

توصیه‌ی مجدد این است که هشتگی خاص برای خودتان داشته باشید، این موضوع سبب می‌گردد سهل‌تر در یاد و خاطر مخاطبانتان ماندگار شوید و همگی‌شان شما رابه همان پیامی که داده‌اید به یاد داشته باشند.

مثلاً شرکت آلویز که محصول آرایشی بهداشتی خانم‌ها را تولید می‌کرد برای همین موضوع هشتگ‌سازی ابتکار جالبی به خرج داد و ایده‌اش بر پایه‌ی نظریه‌ای علمی که (دخترهای در آستانه‌ی سن بلوغشان اعتمادبه‌نفسشان کم می‌شود) بر این اساس آن‌ها هشتگ به‌عنوان (LikeAGirl) ساختند و از زنان خواستند تا هرگاه به موفقیتی دست یافتند هشتگ مطرح شده را بگذارند. حاصل این کار هم این شد که در طول ۲ ماه: “هفتاد و شش میلیون بازدید” در کل جهان و “۴٫۴ میلیارد” ایمپرشن داشتند.

۷: از طرق گوناگون با مخاطبان خودتان گفت‌وگو کنید

خوانده و شنیده‌اید راه پیشرفت در تمامی شبکه‌های مجازی و وب‌ها همکاری خواهد بود. با توجه به ازدیاد استفاده از این کلمه‌ها پیشنهادمان این است که معنای ساده‌ای برای آن در ذهن خودمان در نظر بگیریم. زمانی‌که گفته می‌شود مطلبی نشر دهید که به همکاری و مشارکت مخاطبانتان افزوده شود یعنی چه؟

همکاری مخاطبان با مطالب‌تان در واقع یعنی آن‌ها مطالب را دوست داشته‌اند، در مورد آن‌ها حس‌ کنجکاوی‌شان برانگیخته شده و به شکلی می‌خواهند واکنشی نشان دهند که حسشان را برساند؛ در اصل می‌بایست اولویت‌تان این باشد که مطالب‌تان قدرت برانگیختن حس کنجکاوی مخاطبان‌تان را داشته باشند .

سوال کنید

پرسش غالباً نگاه و حواس اشخاص را به خود می‌کشد، مخصوصاً وقتی به پاسخ‌اش آگاه باشند؛ کاهی اوقات اگر پرسشی در مطالبتان باشد عده‌ای از مخاطبان‌تان جهت پیدا کردن پاسخ آن به پیام‌ها رجوع می‌کنند.

اطلاعیه‌

در اصل خواهان انجام یک کار از سوی کاربران‌تان هستید؛ در اصل می‌بایست شوق لازم برایشان بسازید؛ به‌عنوان مثال چنانچه دوستان‌تان را دعوت کنید از جایزه یا تخفیف برخوردار خواهید شد و یا آن‌ها ها را به چالش بکشید که آیا نظرشان با شما یکی‌ست؟ و چنانچه خلاف آن است زیر مطلب دلیل مخالفت خود را بگویند.

مطالب مخاطبان خود را نیز برای دیگران در میان بگذارید

شما هم از “UGC” مطالب طراحی شده‌ی مخاطبان‌تان را به‌کار بگیرید؛ این عمل‌تان شور و هیجان فعالیت مخاطبان‌تان را بالا می‌برد تا همراهی‌تان کنند و همراه شما در سوالات مطرح شده تعامل داشته باشند، زیرا امیدوار می‌شوند مطالب‌شان داخل پیج‌تان دیده و شناخته می‌گردد.

در جمع باشید

ارتباطی که با رقبای‌ خود و اشخاصی که با شما در کارها و فعالیت‌هایی که دارید اشتراک دارند قدرت این را دارد که سبب معروفیت‌تان گردد. به صفحات این افراد رفته و آنان را دنبال کرده و مطالب‌شان را رصد کنید.

اتفاقات پر اهمیت در دایره‌ی کار و شغل خودتان به عنوان مثال نمایشگاه‌ها و… را تیتر خبری کرده و در پیج‌تان قرار دهید و درون آن‌ها حضور داشته باشید.

وارد (Explore Tab) اینستاگرام گردید

(Explore Tab) اینستاگرام یا شکل ذره‌بینی در بخش پایینی برنامه وجود دارد گفته می‌شود. Explore Tab مکانی‌ست که قادرید تصاویر و فیلم‌ و کلیپ‌های جذاب اشخاصی که دنباشان نکرده‌‌اید نیز پیدا کنید. مطالبی که در Explore Tab هستند و همه روزه بیشتر از صد میلیون فرد قادرند آن را از نظر بگذرانند. حضور در این قسمت سهل نخواهد بود؛ ولی چنانچه موفق به این امر شوید، به این که مخاطبان بالایی شما را دنبال کنند نیز ارتباط خواهد داشت.

۸: از موفقیت‌های دیگران درس بیاموزید

چندین هزار قصه‌ از موفقیت‌های افراد گوناگون درون وب‌ها موجود است که هر کدامشان قادرند کمک کنند تا کاربر(فالوئر) شما بالا برود.

مثالی برایتان می‌آوریم.

در سال ۲۰۱۱ در پی سفری برای کار فردی به‌نام “مراد عثمان” به یاری همسرش “ناتالی عثمان” پروژه‌ی عکاسی‌ای راه‌اندازی ساخت؛ تصاویری که مراد داخل نمایه‌ی خودش منتشر ساخت دربردارنده‌ی عکس‌های همسرش بوده که مراد را به مکان‌های گوناگون می‌برد؛ شروع کار چیز چشمگیری نشان نمی‌داد و به‌نظر نمی‌آمد پیروزی بزرگی را در پی داشته باشند؛ ولی بعد از ۱ سال پروژه‌‌اش در “Reddit” شناخته شود و پس از آن دیلی نیوز قصه‌ی او را نشر داد. پیروزی مراد از آنجا شروع گشت؛ کمپانی‌هایی همچون “سامسونگ” به پیشنهاد همکاری دادند، همسرش نیز در روسیه برنامه‌ای در تلویزیون را اداره کرد که طبق همین مسئله بود. پیج مراد چهار و نیم میلیون کاربر دنبال کننده دارد.

مسافری به‌نام ترون هامفری این توانایی را یافت که کاربران فراوانی در پروژه‌ای که داشت بیابد؛ هامفری مصمم شد به مسافرت برود؛ لوازم خود را عقب وانت‌‌اش ریخته و با سگ خود به سفر رفت. او در سفرهایش سرگرم ساختن فیلمی مستند به نام This Wild ldea شد؛ این فیلم مستند درون پنجاه ایالت

گرفته شده و روزانه شخصیتی تازه داخلش وارد می‌شد؛ حین ساختن مستندش پیج اینستاگرامش روزنامه و به‌طور مداوم به‌روز می‌ساخت. در نهایت سال ۲۰۱۲ نشنال‌جئوگرافی طرح او را خریداری نمود و عنوان (مسافر سال) را به او داد. پیج اینستاگرامش را “۱٫۲ میلیون” کاربر دنبال می‌کنند.

چنانچه با مراحل یاد شده مشکل دارید راه‌هایی نیز وجود دارد که رایگان نیستند. روش‌های عنوان شده‌ی پیشین شیوه‌‌ای بود که طبیعتاً قدری زمان‌بر است اما بی‌شک محسناتی هم دارد، این جذب کاربر از این رو ماندگاری دارد زیرا زیرا خودخواسته و با میل خود وارد صفحه‌ی شما شده‌اند؛ ولی روش‌هایی جهت بالا بردن کاربر موجود است؛ مانند تبلیغ کردن در اینستاگرام، آژانس‌های متفاوت‌ی هستند که پیج‌تان را در صفحه‌هایی که کاربران زیادی دارند و نیز صفحه‌‌های اشخاص سرشناس معرفی می‌کنند. ایراد اینگونه تبلیغ‌ها قیمت بالای آن‌هاست و می‌بایست به‌خاطر چند دفعه تبلیغ هزینه‌ای میلیونی بپردازید.

راه دیگری که وجود دارد به کار گرفتن ربات‌های اینستاگرامی‌ست؛ این روشی‌‌ها برای بالا بردن کاربران اینستاگرامی بهتر‌ می‌باشد. ربات‌های اینستاگرامی نرم‌افزاری هستند که مطابق هشتگ‌های مخاطبان همچنین پیج‌هایی که به موضوع شما ربط دارند یافته و آن‌ها را دنبال‌کرده یا لغو پیگیری می‌نماید؛ گاهی هم لایکی زده و یا پیام‌هایی برای مطالب درون پیج می‌نویسد. این مورد هزینه دارد و تاثیر بیشتری از باقی روش‌های غیررایگان است‌.

حرف آخر

چنانچه خواهان موفقیت در اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام هستید می‌بایست در اولین قدم فعالیت‌هلی خودتان مناسب باشد؛ بعد از آن داشتن راهکارها و طرح‌های راهبردی جهت تهیه‌ی محتواهای مناسب‌ است. مطالب زیاد و ارزشمند انتشار دهید. آرام‌آرام راه خود را یافته و پیشرفت خواهید کرد؛ با کاربران‌تان گفت‌وگو کنید، با آن‌ها همکاری نمایید، توجه‌شان را به مطالب خود جلب نمایید و نظراتشان را بدانید حس کنجکاو شدن را در وجودشان بیدار کرده و سوال مطرح کنید مطمئناً مخاطب‌تان دنبال‌تان کرده و با شما خواهند ماند. مطالب با ارزش و دارای کیفیت و همکاری و گفت‌وگو با مخاطبان راه موفقیت شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید